förra veckan

Här var det livat. Dagarna, veckorna bara rusar fram. Jag kan inte förstå att hela mars snart har passerat. Vad händer? Börjar jag bli gammal? Eller är det det här att man inte riktigt hinner med allt som måste/borde göras som gör att tiden automatiskt går mycket snabbare. Eller känns som att den går. 

Vad har vi hunnit roa oss med sedan sist tro.. vi var på BVC. Omställningen av shunten har gett resultat, huvudomfånget hade ökat den här gången. Tjejen verkade dock ha krympt i tvätten och blivit 5mm kortare. Man får ta längden med en liten nypa salt, då det beror mycket på vem som mäter och sådär och hur mycket man sträcker på henne och om hon verkligen låg mot upptill osv. 

Till helgen kom min kära mor och hälsade på. Med övernattning. Vi gjorde inte jättemycket, mös framför teven på fredagen. Åkte till avion på lördagen och strosade och kollade. Hämtade ut filmerna vi konverterat, hämtade ut mina nya glasögon. Vi hade ingenting vi direkt kände att vi behövde köpa och det är ju väldigt skönt att ha såna gånger också där man bara kan ... se saker. På lördagkvällen sorterade vi gamla foton. Mammas gamla foton, från -95 och framåt som ska in i album. Vi kom oss igenom ca 1½ år innan vi insåg att klockan hade hunnit bli typ midnatt och det var dags att gå och sova. Men nu är det sorterat, så det bara är att sätta in. Jag tycker det är jättekul att se på bilder från förr. Kan även vara lite ledsamt, som t ex när man ser bilder av sig själv i högstadieålder och inse nu hur smal jag var - trots att jag då inte alls insåg eller tyckte det.

Söndagen blev det frukost, kolla igenom filmerna vi hämtat ut och sedan åkte mamma hem för att hinna göra saker hemma. Tanken var ju från början att hon skulle åka hem redan på lördagen. Strax efter att mamma åkt hem så kom Rogers bror med familj förbi för att uppvakta Elise "på namngivelse" eller vad man ska säga, då dom var sjuka då det begav sig i början av februari. .. 

Nu vaknade lilltjejen. Men det var väl ungefär det som har hänt å det senaste. Mycket intressant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0