Mors dag

Helgerna susar ju bara förbi, trots att jag är ledig dagarna i ända. Eller ja, man är väl inte direkt ledig när man är föräldraledig. Man lämnar bara aldrig huset för att arbeta, men man har det man står i ändå. 

I lördags var det lite halvdåligt väder och tillslut bestämde vi oss att vi skulle ta med vilddjuret på äventyr. Det slutade med några timmar på Leo´s, med baktanken att han skulle vara rätt foglig efter det eftersom vi tänkt storhandla. It backfired, kan man väl säga. Han var inte det minsta lugn. 

Eller nu ljög jag lite. Han var lugn en stund, när han fick sitta i vagnen och spela på min mobil. Men tillslut kom vi ju till den punkten att vi behövde utrymmet i vagnen till matvaror, och då var lugnet över sen. För att inte ha en helt rabiat unge som skulle riva hela affären så fick han sköta scannern. . Tålamodstestande. Det är nog ett ord som beskriver det hela rätt väl. 

Kalaset landade på strax över 3000kr, och då har vi ändå varit tvungen att "småhandla" lite på lokala ica, för vi glömde vissa saker, vissa saker var slut och vissa saker dök upp i efterhand. Men nu har vi nog ändå mat så att vi klarar oss i några veckor iallafall. Ungefär 6-8 veckor brukar det gå mellan våra monsterhandlingar. 



Söndagen, Mors dag, bjöd på lite röstning med anledning av EU-valet. Svante skulle bra nog gärna vilja riva hela lokalen, men vi klarade oss fint. Väldigt bra skyltat måste jag säga, och skönt att få rösta i sin egen vallokal denna gång. (Riksdagsvalet blev vi tvugna att rösta på sjukhuset, där kan jag lova att det var kö).
Sen var det också marknad på Sävarbyn, men när man går på marknad med unge herr Berglund så kan jag ju meddela det att man kan fetglömma att faktiskt få se något. Vi började i ena änden, plöjde igenom folkmassan och kom ut på andra sidan efter ca 2 minuter. Rofyllt. 

Vi tittade lite på brandbilen, och precis då kom också polisbilen. Och Svante älskar ju både brandbilen och polisbilen men han blev superharig och vågade inte gå fram och titta. Vilket ju är konstigt, och en aning oroväckande. Man vill ju verkligen inte att ens barn ska vara rädd för polisen .. eller brandmän för den delen, om något skulle hända. 

Sen gick vi ett varv till, köpte munkar (obligatoriskt) och gick till lekparken så att Svante skulle få busa av sig lite. Sen gick vi ett varv till, denna gång hade jag Svante på ryggen, och då kunde vi ju ta det lite lugnare. Men då träffade vi (Roger främst) en hel massa bekanta som skulle pratas med och då blev Svante otålig. Blev ju dock billigt ändå, men jag hoppas på lite mer lugn när det är dags för Burträskmarknaden. Bara lite. 
Det slutade iallafall med att Svante blev AKUT kissnödig så vi fick springa hem. Men det var nog lika bra ändå. Jag var lite sugen på att kika på några smycken, samtidigt så vet jag ju att jag inte använder något annat halsband än det jag fick av Roger för 11 år sedan (!). Örhängen som hänger är ett himla stort NEJ, knappt att det funkar med örhängen alls. Nå, det beror visserligen på hur stor självplågare man vill vara, men Elise tycker iallafall att dom är superkul att pilla på och dra i. Och det gör lite ont. Ganska mycket ont, faktiskt. 

På eftermiddagen körde vi årets första grill, något av en besvikelse ändå då köttet typ inte smakade något. Mest troligt för att vi inte hade så himla mycket grillkrydda kvar när det skulle marineras. 
Allt som allt en ganska bra Mors dag, som avslutades med att Svante skamset fick gå och lägga sig 17.45 efter att ha tagit en röd penna och ritat på farstukvisten. Missnöjda föräldrar deluxe, kan man ju kalla det. Blev ju dock en ganska lugn kväll istället, för engångsskull. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0