Hallå igen

Jodå, jag håller uppe inläggstätheten här trots att jag verkar ha flera nyfikna läsare. Verkar ligga på ett snitt på ca 3 personer om dagen, trots att jag inte uppdaterar. Eller kanske det bara är mer frekvent när folk inser att det börjar ha gått en månad och det borde dyka upp ett inlägg ^^ 
 
 
Hur som haver, kaoset fortgår. Jag gick igenom kassen med skor som jag skrev om sist och behöll alla utom två par som verkade vara för små för tjejen redan. Det är ju så svårt att veta vilken storlek på fötterna hon kommer ha särskilda årstider .. så vi får väl rensa för jämnan istället. 
Jag har sålt iväg nästan alla gamla / väldigt pojkiga kläder utom några få plagg. Jag hade en köpare, men hon tycks ha ångrat sig då hon inte längre svarar på mina meddelanden trots att jag i det senaste uttryckligen frågade om hon fortfarande var intresserad. Hur svårt är det att bara svara ärligt istället för att dissa. Sjukt irriterande, och en stor anledning till att jag typ kastar saker hellre än att sälja/skänka dom i den lokala säljgruppen. Folk verkar inte förstå det här att jag säljer skiten för att jag vill BLI AV MED DEN, inte för att jag vill lagra den ytterligare två månader. 
Fattar inte ens att man skriver att man tänker köpa en grej när man bor flera mil bort och inte äger en egen bil och inte direkt har någon plan för hur eller när man kan komma ... Ja. Lite less. Blir förmodligen en *tjoff-i-klädinsamlingen* istället. 


Vi har köpt hyllor, försökt ordnat upp i källaren. Får fortfarande halvt panik varje gång jag går ner för det är inte riktigt så organiserat som jag hade önskat. Ännu. Jag tog tag i mitt drömmande och åkte och köpte en ny bokhylla, så det har varit lite kaos på alla plan. För när man köper en ny bokhylla innefattar ju det även att man måste tömma den gamla och bära ut den och montera den nya och fylla den och hitta nya platser åt det som är för brett för att rymmas... så att säga. Den gamla hade ju en bred nederdel som slukade det mesta, medan den här nya är mer... jämnsmal. Så pizzatallrikarna som vi aldrig använder men som jag inte vill he bort heller ryms inte längre. Till exempel. 


Jag har jobbat mitt första extrapass. Gick förvånansvärt bra ändå, trots att jag varit borta både psykiskt och mentalt i 16 månader. Så fort jag stämplade ut för graviditetsledighet/mammaledighet förra året så stämplade jag även ut mentalt. När jag gick hem för 5 år sedan när vi skulle ha Svante så stämplade jag inte ut mentalt. Inte helt iallafall, så då hade jag fortfarande ganska stor koll på vad och hur och allt sånt. Nu är det lite "hej kom och hjälp mig", men det kommer tillbaka rätt snabbt bara man börjar praktisera jobbet igen. 
Börjar om att jobba "på riktigt" där i mitten av januari. 2020 har hela tiden låtit så himla långt bort, men nu börjar jag inse att det typ bara är 3 månader kvar tills jag ska jobba fullt igen. Det känns för himla sjukt helt ärligt. 
 
Ikväll har vi haft föräldramöte på förskolan. Typ det vanliga. Vi var åtta föräldrar där, inte ens hälften. Jag undrar hur man gör nästa år, när föräldramötet för bägge barnen är samtidigt ... 

Funderar på om man ska göra en tidigkväll ... Fast klockan är redan 21.15, så det blir inte så himla tidigt ändå. Ska iallafall försöka att ... uppdatera lite mer frekvent. Men det känns inte som att det händer så jättemycket i mitt liv just nu. På måndag ska vi på BVC, och hela nästa vecka har Svante höstlov. Eller Läslov, som dom kallar det nu för tiden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0