Kaos .. igen

Idag har jag tagit itu med lådan med Svantes urvuxna kläder som Elise inte kommer att ha. Pga blå, eller pojkiga. Vi har ju sparat ALLT Svante har ägt (nåväl, inte sånt som gått sönder såklart) men nu har jag börjat rensa. För några veckor sedan tog jag upp alla flyttkartonger med kläder, jajjamen KARTONGER - flera stycken! - och gick igenom vad Elise kan tänkas kunna ha och vad som absolut skulle bort. 
Sen har den här bortkartongen bara stått inne på kontoret och hånat mig för att jag inte har orkat ta itu med den. Men idag, plötsligt händer det. Så nu har jag ett antal annonser ute på den lokala facebooksidan och har fått några napp. Det är ju alltså riktiga fynd man kan göra, så jag fattar inte att det ändå går så trögt. 

Jag är ju förvisso själv ganska dålig på att köpa begagnade kläder. 

Häromdagen fick vi också en halv ullaredskasse med skor från Rogers systerdotter också, som ska gås igenom. Samtidigt som vi har en hel flyttkartong med Svantes gamla skor. Jag kanske får ta upp den igen och sortera skorna i storleksordning som sist och se vad vi behöver ha kvar egentligen. Det känns ju faktiskt lite roligare om Elise får ha lite tjejigare skor istället för spindelmannen och åter spindelmannen. Vet ni förresten hur stor en ullaredskasse är? Det är ungefär som tre stora Ikeakassar - fast i en. Helt makalöst. Förstår ni hur mycket skor det är ?! 


Jag får typ ångest av att ha så mycket grejer. Vi har hela källaren (nja) full med grejer som vi inte använder, som vi har tänkt he bort men inte tagit itu med. Det står en tom byrå i vår walk in closet som vi hade Elise kläder i när hon var miniminst, men sen köpte vi ju en ny byrå till Svante när han skulle byta rum. Hursomhaver, den byrån väger bly, men jag har tänkt att vi ska ta ner den i källaren och ha den teven på. Men då måste vi först städa och ordna upp lite därnere så det kör som ihop sig och sen blir det ingenting av någonting... 

Och just det tycker jag är lite jobbigt. När det inte blir något. Av något. Man har bara massa tankar och idéer och borden och måsten och sen händer det inget istället för man vet inte var man ska börja. . 

 
Nä men nu kanske jag ska ta och försöka ta itu med det här kaoset jag har orsakat så att Elise kanske kan vara på golvet när hon vaknar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0